BRF Kräftan 1620 | 769605-6477

Tv, telefoni, internet

TV

Föreningen är ansluten till kabel-TV. Ett grundutbud ingår i månadsavgiften. Önskas utökat utbud kontakta com hem.

Vid fel eller störningar på mottagningen kontakta com hem. Ett bra tips är att alltid kontrollera med grannarna innan felanmälan görs. Risken finns annars att du drabbas av onödiga kostnader, om det visar sig att felet ej berodde på kabel-TVn.

Telefon

Lägenheten är utrustad med ett huvudjack placerat i hall eller kapprum. Telia har ansvar för installationen (inklusive eventuella fel som kan uppkomma) fram t.o.m. huvudjacket. Lägenhetens övriga jack och tillhörande ledningar har du som bostadsrättshavare underhållsansvar för. Om du önskar ytterligare telefonjack kan du beställa det av Telia eller en elinstallatör. Eventuell flyttning av telefonabonnemang ombesörjer du själv.

Då varje lägenhet har bredband indraget, kan du även börja använda IP-telefoni. Du kan välja vilken leverantör du vill.

Internet

Vi har en obligatorisk bredbandsanslutning till Internet via Ownit på 250 Mbit (från 1 september 2019, tidigare 100 Mbit) för 95:-/mån. Man kan även uppgradera till 700/1000 för 199 kr/månad. Avgiften läggs till i månadsavgiften och dras automatiskt därifrån. Avtalsregler för internetanslutningen kan du ladda ner Allmannavillkor.pdf. Om du vill beställa ett abonnemang klickar du på följande länk bredband och följ instruktionerna. Inga särskilda installationer behövs - uttag finns i lägenheten.

Föreningens bredband är mycket konkurrenskraftigt, det är få leverantörer som kan erbjuda så hög hastighet till ett så bra pris. Dessutom kan du med föreningens bredband börja använda IP-telefoni hos vilken leverantör du vill. IP-telefoni kan sänka kostnaden för fast telefoni med 66% eller ännu mer.

Om du har problem eller frågor kontaktar du i första hand Ownit på deras kundtjänst: 08-525 073 00. De har öppet mån-fre 08-21, lör-sön 12-16. Om du har problem med Ownit eller har frågor om månadsdebiteringen kan du även kontakta styrelsen.