Föreningens mark och byggnader förvaltas av Svealands Fastighetsteknik AB (Svefab).
Felanmälan
Vardagar kl 07.00 - 16.00:
020-544 022
Jour vardagar kl 16.00 - 07.00 samt helgdagar:
020-544 022
OBS! Jourutryckning är dyrt och ska därför endast tillkallas vid akut skada som måste åtgärdas omgående. Kontakta gärna någon i styrelsen först!
Alt. anmälan via e-post: info@svefab.com
Mer info finns på hemsidan: www.svefab.com
Ownit
Kundtjänst/support
Tfn. 08-525 07300
Comhem
Tfn. 020-55 00 00
Kone
Ansvarar för felhantering av hissarna.
Felanmälan
Tfn: 0771-50 00 00
HSB
Frågor betr. avgifter, hyror, panter och överlåtelser.
Tfn: 010 - 442 11 00 (Kund och medlemsservice)
Eller via: hsb.se/stockholm/kontakt
Autogiro
Det finns möjlighet för medlemmarna att betala sin hyra via autogiro. Anslutnings sker enklast via internetbank eller kontakt med HSB Kund och medlemsservice på telefon: 010 - 442 11 00
Hantering av panter sköts av föreningens ekonomiförvaltare (HSB). Avnoteringar och ändringar skickas till:
HSB Stockholm
FE 5409
838 77 FRÖSÖN
Vid pantsättning så tar föreningen ut en avgift som motsvarar 1,0 % av basbeloppet (År 2019 - 465kr). Avgiftens storlek är angiven i våra stadgar under § 14.
Överlåtelsehandlingar (köpekontrakt och ev pantsättningsdokument) skickas direkt till föreningens ekonomiförvaltare (HSB). Förvaltaren gör på styrelsens uppdrag en sammanställning och tar även upplysningar på nya medlemmar.
För att hanteringen av handlingarna inte ska fördröjas i onödan är det viktigt att du informerar mäklare, bank och köpare om att alla papper kan mailas till förvaltaren: service.stockholm@hsb.se
Styrelsen har enligt § 11 is föreningsstadgarna en månad på sig att behandla en ansökan om medlemskap.
Vid överlåtelse tar föreningen ut en avgift som motsvarar 2,5 % av ett prisbasbelopp (år 2021 - 1190 kr). Avgiften bekostar arbetet med överlåtelsen och är angiven i föreningens stadgar under § 14.