Föreningen är ansluten till Internet genom ett gruppavtal för bredband hos Ownit Broadband AB, och varje lägenhet är utrustad med ett uttag placerat i hallen eller annat rum som angränsar till trapphuset.
Bredbandsanslutningen har en överföringshastighet på 250 Mbit/s till en avgift på 95 kr/mån per lägenhet. Avgiften för bredbandsanslutningen är obligatorisk och debiteras automatiskt varje medlem i tillägg till månadsavgiften.
För support eller frågor - kontakta Ownits kundtjänst på tel. 08-525 073 00. Öppettider vardagar 08:00-21:00 samt helger 12:00-16:00. Hemsida: https://www.ownit.se/
Medlemmar som önskar en snabbare anslutning än den som ingår i gruppavtalet behöver skapa en individuell kundbild hos Ownit. Kontakta Ownit för mer information.
Föreningen är ansluten till kabel-TV genom gruppavtal hos Com Hem. Ett grundutbud med kanaler ingår i månadsavgiften.
Vid önskemål om utökat utbud av kanaler, samt för support eller frågor om fel eller störningar på mottagningen - kontakta Com Hems kundtjänst på tel. 90 222. Öppettider vardagar 08-19, helger 09-18. Hemsida: https://www.comhem.se/
Ett bra tips är att alltid kontrollera med grannarna innan felanmälan görs. Risken finns annars att drabbas av onödiga kostnader om det visar sig att felet ej berodde på kabel-TVn.
Varje lägenhet är utrustad med ett huvudjack placerat i hall eller kapprum. Telia har ansvar för installationen (inklusive eventuella fel som kan uppkomma) fram t.o.m. huvudjacket. Lägenhetens övriga jack och tillhörande ledningar har varje enskild bostadsrättsinnehavare underhållsansvar för. Ytterligare telefonjack kan beställas och installeras av Telia eller av en elinstallatör. Sådana installationer och eventuella flytt av telefonabonnemang ombesörjer varje medlem själv.
Då varje lägenhet har bredband installerat kan även IP-telefoni användas. Medlemmarna kan välja leverantör fritt.